Luke Anninan for CSM18

Hi, my name is Luke Anninan and after a successful first term I am applying for CSM 18.

A lot of people throw around the statement “Eve is in Maintenance mode”. Looking back at what was achieved during CSM17 (summarised further down) I think it’s this is simply put just untrue.

Below I have summarised my EVE experience, thoughts on the current state of the game as well as my skills and knowledge I can bring if I was re-elected to the CSM. If you have any specific questions, please feel free to comment on the post, find me in discord (I am in most of the EVE community discords) or mail me in game.

My EVE Story:
I committed to EVE in 2018 (I had tried it on and off before but it had never really stuck). Spending the first couple of weeks in HighSec then later on moving to scanning Wormholes for exploration sites. After about a month of this I decided to take the plunge into NullSec and joined an ill-fated alliance called Deus Vult. At about the time Skillu evicted them from Wicked Creek, so it was time to find another home.

My corporation moved to Fraternity in December 2018 months before the second war with TEST kicked off. It was the most fun I have had in my entire EVE career, yes TiDi was awful but there is nothing like the fights that you are invested in. I became an FC (albeit not a very good one, but found a knack for the planning side of things.) flying with all the friends that I had made. For 6 months we fought tooth and nail to hold Detorid. The end was always inevitable though but I like to think we put up a good fight and didn’t just give up. During this time, When I wasn’t in fleets I spent most of my free time running and learning about incursions and other methods of generating income while our home was camped.

As is always the case with the loser of any war we started the migration to our new home towards Oasa and Perrigen falls. Those corps that had stayed for the war, burnt out and most went to find pastures new outside of Fraternity. Being too stubborn to quit (and maybe a glutton for punishment) and I took on the role of director in Fraternity looking after the non-chinese speaking corporations (even if there were only a few of us left at the time).

Slowly rebuilding after the war, one-by-one recruiting new corporations and FC’s, it taught me about a lot of the sides of the game that you don’t always get to see. How to manage large organisations of players, ensuring there is something for them to log in for, understanding how sovereignty and income generation works as well as the complex industrial chains required to have the big fights people log in for.

It was about this time I created my own corporation, Into Oblivion and started recruiting both veteran players and new players alike. It was a great insight into the new player experience and how they found the NPE, how to foster new players and support their journey in Eve. Also along the way pointing players at other areas of the game that they may find more enjoyable when/if they decide the NullSec life may not have been for them. Most of all though creating a place where people can just hangout, chill and play the common game that brought us together as a community.

Then the BRM changes (now fixed) hit and there was a clear need to diversify gameplay from just NullSec activities and expand into LowSec mission running, Pochven, Incursions as well other things like NPC burner missions and exporting to markets etc. Which led me and my alliance to Vale of the Silent, an area steeped in constant small gang fleets, and LowSec shenanigans.

Between the lines there is a lot that has been missed in this story through the retelling but it has given me the chance to experience a wide range of the game from HighSec mission running and exploration through to LowSec warfare, small scale skirmishing and the larger activities of Sovereignty, Infrastructure, strategy and the unique politics of NullSec all while building a community of players and ensure they have a reason and the desire to login.

Areas of Expertise
As you would imagine a lot of my areas of expertise are centred around NullSec, I am highly experienced in large scale PVP, and the execution of wider campaigns and the pros and cons of how the current sovereignty system operates.

The wider NullSec eco-system and things like how Upwell structures afford for a level of force projection that creates challenges outside the large groups, and the activity planning that would be nearly impossible without third party tools in a growing player community.

I have also played around in Wormhole space on the odd eviction and how they are utilised for fast travel.

From being a director of an alliance and a CEO of my own Corporation I have seen first hand the challenges in bringing new players into the game and making them want to stay around, whether this is introducing them to content they don’t know about or taking them through some of the elements that make EVE feel challenging at first (the old default overview was a good example of this).

I have a strong knowledge of the various tooling provided by CCP through things like the ESI, SDK etc and how they can create and enable powerful tools for players but also where this creates barriers for entry for smaller groups due to the lack of potential internal skills.

Beyond all of the above a little insight into my life outside of EVE. I spend my days designing and developing technical strategies for many large organisations and planning how changes affect their wider eco-systems. I think this gives me considerable strength that could be used when discussing things with CCP’s Designers and Developers alike.

Why am I applying for CSM
After what I feel was a successful CSM17 a lot of good things got achieved.

  • New Ships, everyone likes to fly new things right?
  • Better ways to express yourself through stations skins, ship emblems etc.
  • DBM getting fixed, not the most earth-shaking changes but as something I campaigned on, I am very happy to see get resolved.
  • Chinese Localisation, as a member of Fraternity this is something I pushed hard to see, the Chinese speaking player base of EVE is quite considerable and anything allowing greater access to a game that already has a steep learning curve is a good thing in my book.
  • Various rebalances to ships that either were starting too (Marauders) or had already (HAC’s) caused the game to become stale when it comes to groups shooting each other or large fleets been too oppressive.
  • Various gameplay and QoL changes, changing Pochven timers, while not quite the approach I would have take its better then an entire gameplay style dying. PI size changes to reduce the tedium. Usable default overview, reducing again the learning curve etc.

Even after a year seeing behind the curtain, I still love Eve Online just as much as when I entered the CSM, I want to see it not only retain existing players but attract new ones and grow. There are always things that need to be changed and improved. I believe I am positioned in a place where I can collect, focus and impart player feedback as well as my own experience to CCP.

It would be remiss without saying I also have an ear to the Chinese speaking community that makes up a significant portion of the player base on TQ but for obvious reasons are not always represented and feel all parts of the community should have a voice.

What Can Players Expect
I will never profess to know everything about everything as such I promise to engage with all parts of the EVE community and listen to their concerns about whichever part of the game they want to discuss. I am approachable and am always willing to be contacted whether in game or on discord to discuss people’s subjects, interests or frustrations and pull them together in a form where I can best represent them to CCP.

One of the biggest challenges and skills I have had to develop in my current role in Fraternity is that of communication both in terms of communication with players whose English may not be their native language but also relationships between alliances and coalitions. I believe this skill is something players can expect to see put to good use in the CSM.

Whilst I am a member of a null alliance, I tend to take a largely unbiased view when it comes to things that need changing, trying to focus on the whole health of the game.

List of things that I personally think need changing (not exhaustive):

  • Sovereignty and Force Projection: A year from my original campaign I believe this is still one of the more pressing issues the game faces, the ability to move across the map in less than a dozen or so gates (and jump bridges). The current ADM system (and attached entosis mechanics make it far too easy for larger groups to hold swathes of space with a vice-like grip. While I do think larger groups are always going to have an advantage to a degree, I think there are things that could reduce their dominance, or ability to hold distant or unused space. For example, the removal of ACLs on Upwell Navigation structures, fatigue etc or a penalty to ADMs the further a system is from an alliance’s capital system etc.

  • Things to fight over: Currently there is little or no reason to take space or raid others. On the raiding side this is something passive moon mining used to resolve this, there was a reason to raid and take a high value moon, or defend it if you controlled the sov. The citadel changes were helpful in the sense that they made some structures more vulnerable but more still needs to be done.

  • Space is too static: NullSec especially, but to a degree also wormholes are largely all the same. Alliances should be able to do things to adjust that space to match their needs (at the expense of other things). For example, convert a system to an industry park, maybe get more ore spawns, at the cost on considerably less pirate activity. This would give groups the ability to tailor the space to their needs, potentially creating new gameplay but all things should be a trade-off and such “customisation” should be at the expense of other things, in the example above stronger industry index but weaker military.

  • PVE: While the last years have seen lots of new content older PVE content is too systematic; it’s the same thing every time, not ignoring the issues that creates with things like scripting it needs to be more dynamic, new players come into the game experiencing the revamped NPE, then maybe jump into a couple of story arcs, but from there it becomes a relatively rinse and repeat exercise which begins the process of the game becoming the same and boring.

  • Love it or hate it the ESI (more specifically the access to data) has made Eve the game it is today. It has enabled an entire Eco-system of tools to help players, be them new players first trying to find their way around J space, or season veterans running industrial empires. When new features are added (for example LP Tax Wallets) the information should be added to the ESI rather then be considered and afterthought.

  • Quality of Life: there are a whole slew of minor things that would just improve the QoL of the game, for example, the way the PI system works (for example adding PI templates rather the manual exercise of positioning everything), some tooling like ESI checking in game (why does an external API give me access to more information than a player can give in game?). There are many more things I could think of in this camp.

Thank you for taking the time to read my forum post and if you have any questions I will answer here or alternately contact me on discord (muffinman628) or eve mail me.

3 Likes

Chinese Version of Forum Post

大家好,我是Luke Anninan,在此我将申请继续担任第十八届CSM议员。

许多人认为目前的EVE Online正处于生命维持模式。结合我过去一年的担任CSM17议员的工作经验,我难以认同此说法。

在接下来的篇幅里,我将总结自己过往的EVE生涯以及简单阐述我对当下的EVE现状的看法,以及我还会展示我具备的技能和经验,以证明自己可以胜任CSM议员的职责。如果你有任何具体的问题,可以在discord私聊或者通过游戏内邮件进行咨询。

我的EVE生涯:
从2018年开始,我开始把很多时间与精力投入到EVE里。在那之前,我也或多或少简单地感受了EVE Online,但远不如现在这样投入。我在EVE里的最初几个礼拜是在高安扫描虫洞中度过的。在大概一个月之后,我决定闯入零安全区并加入了一个可怜的联盟,名叫 Deus Vult。 但大约在我加入它的同时,Skillurself把这个联盟赶出了邪恶湾流,所以我要去找个新家。

我所在的公司在2018年年底加入了EVE,当时TEST正在和FRT开始第二场战争。那是我EVE生涯中最富有乐趣的一段时光,虽然时间膨胀令人感到不适,但是紧张刺激的战斗是无与伦比的。在这个过程中,我成为了FC(舰队指挥员),虽然并不是很厉害,但是逐渐熟悉FC所需的各个环节的过程非常有趣。同时我交到了很多朋友,我们死守了迪特里德六个月。最终的结局是无法避免的,但我很高兴整个过程我们都拼尽全力而不是撒腿就跑。同时,在没有舰队的自由时间我去了高安学习刷入侵,在底特被蹲的时候给自己赚点ISK。

在战败之后,我们移动到了欧莎的新家。许多在底特战争中感到疲惫与失望的公司选择离开FRT。我是一个固执的人(虽然这样可能不太好),但是我开始在FRT里寻找非华语公司,甚至是总监位置,即使那个时候FRT里的EN公司并不多。

在战后缓慢的恢复元气的过程中,我多次尝试去招募新的EN公司和FC,这教会了我很多EVE里不为人知的部分。例如怎样运营个超大人口的组织、如何确保我们的成员有事可做以及确保联盟的财政的平稳运行与工业基础设施的蓬勃发展。

几乎与此同时,我创建了自己的公司 Into Oblivion 并开始招募老玩家和新玩家。这是对新玩家体验以及他们如何找到 NPE(不知道这是什么意思)、如何培养新玩家并支持他们在 Eve 中的旅程以及向玩家指出游戏的其他领域——当他们认为00生活可能不适合他们时,他们可能会发现我们提供的这些新内容与思路更有趣。当然最重要的是创建一个玩家们可以闲逛、放松和提供共同游戏内容的社群。

然后 BRM 更改(现已修复)袭来,官方显然希望这样的改动使游戏玩法多样化,从相对单一的00活动扩展到低安任务、故土、入侵等,例如 NPC 燃烧任务和进出口市场等。这引领着我和我的联盟来到经常有小规模舰队和低安的简单散打内容的静寂谷地区。

正如您所想象的,我的许多专业知识都集中在零安全区(NullSec)。我在大规模PVP方面经验丰富,懂得更大战役的执行以及当前主权制度运作的利弊。

我了解更广泛的零安全区生态系统,以及诸如昇威建筑如何提供一定程度的“力量投射”,从而为大型团体之外的挑战创造条件;以及在不使用第三方工具的情况下,如何在成员不断增长的玩家社区中提供几乎不可能存在活动规划。

我还曾在虫洞空间中进行过一些驱逐作战,并了解虫洞如何用于快速旅行。

作为联盟总监与公司的CEO,我亲自面临了将新玩家引入游戏并使他们想要留下的挑战,无论是向他们介绍他们不了解的内容,还是引导他们了解一些令新玩家感到富有具有挑战性的要素(旧的默认总览就是一个很好的例子)。

我对CCP提供的各种工具(如ESI、SDK等)有很深入的了解,以及它们如何为玩家创造和提供强大的管理工具箱,当然我也了解其中可能会由于缺乏潜在内部技能而对较小团体产生阻碍。

除了上述所有内容,我对EVE之外的现实生活也对我担任相关职位提供了智力支持。我每天都在为许多大型组织提供设计与开发的技术方案,以及规划如何影响使它们应用到更广泛的生态系统里去。我认为这些经验使我在与CCP的设计师和开发人员讨论事物时拥有相当的优势。

我为什么申请CSM(玩家代表委员会):
在我成功当选CSM17议员之后,推动取得了许多积极的成就:

全新的船只——谁不喜欢试飞新的东西呢?

通过建筑皮肤、船只徽章(联盟,公司印记)等更好地表达身份认同的方式。

DBM得到修复,虽然不是最具冲击力的变化,但作为我倡导的内容之一,我很高兴看到得到解决。

中文本地化,作为FRT的成员,我一直在努力推动这一点。EVE的中文玩家群体相当可观。在我的字典里,任何能够让更多人接触到已经具有“陡峭学习曲线”的游戏的东西都具有相当积极意义的。

对于那些导致游戏变得乏味的船只进行各种再平衡,无论是刚开始(掠夺)还是已经(重突)变得无聊。

各种游戏玩法的优化,例如改变故土(波赫文)的刷新时间,虽然并不完全是我采用的方法,但比整个游戏风格都消失要好。PI(行星开发)尺寸变化以减少单调性。

可用的默认概览、再次降低学习曲线等等。

即便在我呆在幕后的期年之后,我对EVE Online的热爱仍然像我进入CSM时一样深厚。我希望它不仅能够保留现有的玩家,还能吸引新玩家以实现玩家规模的增长。这个游戏总是有需要进行更改和改进的事情。我相信当我处于一个可以体认、收集并有效传达玩家反馈以及我自己经验的位置时,我可以更好地向CCP提供具有建设性的意见与建议。

同时,如果选择忽视在宁静服上占据相当大一部分玩家群体的中国语言社区,就会不周全,因为由于明显的原因,他们并不总是得到代表,我认为所有社区的各个部分都应该有发言权。

玩家可以期待什么:
我永远不会声称对所有事情都了如指掌,因此我承诺与EVE社区的所有部分互动,并倾听他们对游戏中任何部分的关切。我易于接近,随时愿意在游戏中或在Discord上与人们联系,讨论他们的主题、兴趣或挫折,并将它们整合成形式,以便我可以最好地代表他们向CCP提出建议。

我在FRT中担任现任角色中所面临和需要发展的最大挑战之一是沟通能力,无论是与英语不是母语的玩家沟通,还是在联盟和联盟之间建立关系。我相信这种技能是玩家可以期望在CSM中得到很好运用的。

尽管我是零安全区联盟的成员,但在涉及需要变革的事物时,我倾向于采取相对公正的观点,试图关注游戏的整体健康状况。

我个人认为需要改变的事物清单(不限于以下内容):
主权和“力量投射”:从我最初的竞选活动开始的一年内,我认为这仍然是游戏面临的更为迫切的问题之一,即在少于十几个星门(和跳桥)内跨越地图的能力。当前的ADM系统(以及附加的侵蚀链接机制)使得较大的团体过于容易地掌控大片空间。虽然我认为较大的团体总会在一定程度上拥有优势,但我认为有些事情可以减少它们的主导地位,或者减少其控制遥远或未使用空间的能力。例如,取消Upwell导航建筑上的ACL,疲劳等,或者对ADM施加惩罚,距离联盟的首都星系越远,惩罚越严重等等。

有争议的事物:目前几乎没有理由占领空间或袭击其他玩家。在袭击一侧,被动月亮采矿曾经解决了这个问题,有理由袭击和占领高价值的月亮,或者如果你控制了主权就进行防御。Citadel堡垒的改变在某种程度上有所帮助,因为它们使一些建筑更加脆弱,但仍需采取更多行动。

空间过于静态:尤其是零安全区,但在一定程度上也适用于虫洞,空间几乎都是一样的。联盟应该能够采取行动来调整该空间以适应他们的需求(以其他事物为代价)。例如,将一个系统转变为工业园区,也许会获得更多的矿产生成,代价是显著减少海盗活动。这将使团体能够根据自己的需求调整空间,可能会创造新的游戏玩法,但所有事物都应该是一种权衡,这种“定制”应该以牺牲其他事物为代价,在上述示例中,强大的工业指数但军事指数较弱。

PVE:尽管过去几年中出现了大量新内容,但较旧的PVE内容过于系统化,每次都是同样的内容。不能忽视这在剧情脚本编写方面产生的问题,它需要更具动态性,新玩家进入游戏,经历改进后的新玩家体验,然后可能进入一些故事情节,但从那时起,它变成了一个相对重复的过程,开始使游戏变得相同和乏味。

不管你喜欢还是讨厌ESI(更具体地说是对数据的访问),它已经使EVE成为了现在的模样。它已经为帮助玩家创造了整个生态系统的工具提供了可能,不管是新玩家首次尝试在“J space”中找到自己的道路,还是将“season veterans”用于经营工业帝国。当添加新功能(例如LP税务钱包)时,应该将信息添加到ESI中,而不是被视为事后补救。

生活质量:有许多微小的事情可以改善游戏的生活质量,例如PI系统的工作方式(例如添加PI模板而不是手动定位所有内容),一些工具如在游戏中检查ESI(为什么外部API可以让我获得比玩家在游戏中提供的更多信息呢?)。在这个问题中,我还可以想到许多其他事情。

*本文原文为英语文本,在翻译为中文后不可避免地存在不顺畅的情况,还请各位看官谅解。 作者:FRT-文华 Luke Anninan的CSM18竞选说明【中文版】 - 哔哩哔哩 出处:bilibili

German Version of Forum Post

Hallo, mein Name ist Luke Anninan und nach einem erfolgreichen ersten Jahr bewerbe ich mich für den CSM 18.

Viele Leute werfen mit der Aussage “Eve ist im Wartungsmodus” um sich. Wenn ich zurückblicke, was während des CSM17 erreicht wurde (weiter unten zusammengefasst), denke ich, dass dies einfach unwahr ist.

Im Folgenden habe ich meine EVE-Erfahrung, meine Gedanken zum aktuellen Zustand des Spiels sowie meine Fähigkeiten und Kenntnisse, die ich im Falle einer Wiederwahl in den CSM einbringen könnte, zusammengefasst. Wenn ihr irgendwelche speziellen Fragen habt, könnt ihr den Beitrag gerne kommentieren, mich im Discord finden (ich bin in den meisten EVE-Community-Discords) oder mir im Spiel eine Mail schreiben.

Meine EVE-Geschichte:

Ich habe mich 2018 für EVE entschieden (ich hatte es vorher immer mal wieder probiert, aber es hat mich nie wirklich interessiert). Die ersten Wochen habe ich im HighSec verbracht und bin dann später dazu übergegangen, Wurmlöcher nach Erkundungsplätzen zu scannen. Nach etwa einem Monat beschloss ich, den Sprung in den NullSec zu wagen und trat einer unglückseligen Allianz namens Deus Vult bei. Ungefähr zu der Zeit, als Skillu sie aus Wicked Creek vertrieb, war es an der Zeit, eine neue Heimat zu finden.

Meine Corporation zog im Dezember 2018 zu Fraternity, Monate bevor der zweite Krieg mit TEST begann. Es war der größte Spaß, den ich in meiner gesamten EVE-Karriere hatte, ja, TiDi war schrecklich, aber es gibt nichts wie die Kämpfe, in die man investiert ist. Ich wurde ein FC (wenn auch kein sehr guter, aber ich hatte ein Händchen für die planerische Seite der Dinge) und flog mit all den Freunden, die ich gefunden hatte. 6 Monate lang kämpften wir mit Zähnen und Klauen, um Detorid zu halten. Das Ende war unausweichlich, aber ich denke, wir haben gut gekämpft und nicht einfach aufgegeben. Zwischen den Kriegsflotten habe ich Möglichkeiten zur ISK-Generierung gesucht und da unsere Heimat vom Feind belagert war, bin ich unter anderem Incursions gelaufen.

Wie immer bei den Verlierern eines Krieges begannen wir mit dem Umzug in unsere neue Heimat in Richtung Oasa und Perrigen Falls. Die Corps, die während des Krieges geblieben waren, brannten aus, und die meisten suchten sich neue Allianzen außerhalb von Fraternity. Da ich zu hartnäckig war, um aufzugeben (und vielleicht auch ein Prügelknabe), übernahm ich die Rolle des Direktors in Fraternity und kümmerte mich um die nicht-chinesisch sprechenden Corporations (auch wenn zu dieser Zeit nur noch wenige von uns übrig waren).

Der langsame Wiederaufbau nach dem Krieg, bei dem ich nach und nach neue Corporations und FCs rekrutierte, lehrte mich eine Menge über die Seiten des Spiels, die man nicht immer zu sehen bekommt. Wie man große Organisationen von Spielern verwaltet, wie man sicherstellt, dass es für sie etwas gibt, für das sie sich einloggen, wie man versteht, wie Souveränität und ISK-Generierung funktionieren, und wie die komplexen Industrieketten aussehen, die nötig sind, um die großen Kämpfe zu haben, für die sich die Leute einloggen.

Zu dieser Zeit gründete ich auch meine eigene Corp, Into Oblivion, und begann, sowohl erfahrene als auch neue Spieler zu rekrutieren. Es war ein großartiger Einblick in die “neue Spieler Erfahrung” und wie sie die NPE fanden, wie man neue Spieler fördern und unterstützen kann bei ihrer Reise in Eve. Spielern andere Bereiche des Spiels näherzubringen, wo sie vielleicht mehr Spaß finden, auch wenn sie der Meinung waren, dass NullSec nichts für sie ist. Vor allem aber die Schaffung eines Ortes, wo die Menschen einfach abhängen können, chillen und gemeinsam spielen können, das hat uns als Gemeinschaft zusammen gebracht.

Dann kamen die BRM-Änderungen (die bereits behoben sind) und es gab ein klares Bedürfnis, das Gameplay von den NullSec-Aktivitäten zu diversifizieren und in LowSec-Missionen, Pochven, Incursions sowie andere Dinge wie NPC-Brenner-Missionen und den Export zu Märkten usw. zu erweitern. Das führte meine Allianz und mich nach Vale of the Silent, ein Gebiet, das ständig von Small-Gang-Flotten und LowSec-Machenschaften geprägt war.

Natürlich gibt es eine Menge mehr, was in dieser Geschichte durch die Nacherzählung nicht erwähnt wurde, aber all das hat mir die Möglichkeit gegeben, ein breites Spektrum des Spiels zu erleben. Von HighSec-Missionen und Erkundungen bis hin zu LowSec-Kriegsführung, Small-Gang-Flotten und den größeren Aktivitäten der Souveränitäten, Infrastrukturen, Strategien und der einzigartigen Politik des NullSec. Währenddessen habe ich eine Community von Spielern aufgebaut und sichergestellt, dass sie einen Grund und den Wunsch haben, sich einzuloggen.

Bereiche der Kompetenz

Wie ihr euch sicher vorstellen könnt, dreht sich ein großer Teil meiner Expertise um NullSec. Ich habe sehr viel Erfahrung in groß angelegten PVP, der Durchführung größerer Kampagnen und den Vor- und Nachteilen des aktuellen Sovereignty Systems.

Das breitere NullSec-Ökosystem und Dinge wie die Upwell-Strukturen ermöglichen ein Maß an Machtprojektion, das Herausforderungen außerhalb der großen Gruppen schafft, und die Aktivitätsplanung, die ohne Tools von Drittanbietern in einer wachsenden Spielergemeinschaft fast unmöglich wäre.

Ich habe auch ein wenig im Wurmloch-Raum herumgespielt und gesehen, wie sie für schnelle Reisen genutzt werden.

Als Leiter einer Allianz und CEO meiner eigenen Corporation habe ich aus erster Hand erfahren, wie schwierig es ist, neue Spieler in das Spiel zu bringen und sie zum Bleiben zu bewegen, sei es, indem man sie in Inhalte einführt, die sie noch nicht kennen, oder indem man sie durch einige der Elemente führt, die EVE anfangs zu einer Herausforderung machen (die alte Standardübersicht war ein gutes Beispiel dafür).

Ich kenne mich gut mit den verschiedenen Werkzeugen aus, die CCP durch Dinge wie ESI, SDK usw. zur Verfügung stellt, und weiß, wie sie leistungsstarke Werkzeuge für Spieler schaffen, aber auch, wie das Einstiegshürden für kleinere Gruppen schafft…

Darüber hinaus noch ein kleiner Einblick in mein Leben außerhalb von EVE. Ich verbringe meine Tage damit, technische Strategien für viele große Organisationen zu planen und zu entwerfen und wie sich die Änderungen auswirken werden. Ich denke, das gibt mir eine beträchtliche Stärke, die ich bei Diskussionen mit CCP Designern und Entwicklern gleichermaßen einsetzen kann.

Warum ich mich als CSM bewerbe

Nach einem, wie ich finde, erfolgreichen CSM17 wurden viele gute Dinge erreicht.

  • Neue Schiffe, jeder fliegt doch gerne neue Dinge, oder?
  • Bessere Möglichkeiten, sich durch Stations-Skins, Schiffsembleme usw. auszudrücken.
  • DBM wurde behoben, … nicht die weltbewegendsten Änderungen, aber als etwas, für das ich mich eingesetzt habe, bin ich sehr froh, dass es gelöst wurde.
  • Chinesische Lokalisierung, … als Mitglied von Fraternity habe ich mich sehr dafür eingesetzt. Die chinesischsprachige Spielerbasis von EVE ist ziemlich groß, was einen besseren Zugang zu einem Spiel ermöglicht, das bereits eine steile Lernkurve hat, ist in meinen Augen eine gute Sache.
  • Verschiedene Rebalancierungen von Schiffen, die entweder ebenfalls am Anfang standen (Marodeure) oder bereits standen (HACs), führten dazu, dass das Spiel fad wurde, wenn es darum ging, dass sich Gruppen gegenseitig beschossen oder große Flotten zu erdrückend waren.
  • Verschiedene Gameplay- und QoL-Änderungen, wie z.B. die Änderung der Pochven-Timer, sind zwar nicht ganz der Ansatz, den ich gewählt hätte, aber besser als das Sterben eines ganzen Gameplay-Stils. PI-Größenänderungen, um den Transportaufwand zu verringern. Brauchbare Standard-Übersicht, was wiederum die Lernkurve reduziert usw.

Auch nach einem Jahr hinter den Vorhang zu sehen, ich liebe immer noch Eve Online genauso viel wie wenn ich die CSM eingegeben, ich will sehen, es nicht nur bestehende Spieler zu halten, sondern neue anziehen und wachsen. Es gibt immer Dinge, die geändert und verbessert werden müssen. Ich glaube, dass ich an einem Ort bin, an dem ich das Feedback der Spieler und meine eigenen Erfahrungen sammeln, bündeln und an CCP weitergeben kann.

Es wäre nachlässig zu erwähnen, dass ich auch ein offenes Ohr für die chinesischsprachige Gemeinschaft habe, die einen bedeutenden Teil der Spielerbasis auf TQ ausmacht, aber aus offensichtlichen Gründen nicht immer vertreten ist, und ich denke, dass alle Teile der Gemeinschaft eine Stimme haben sollten.

Was können die Spieler erwarten?

Ich werde nie behaupten, alles über alles zu wissen. Ich verspreche daher, mich mit allen Teilen der EVE-Community auseinanderzusetzen und mir ihre Anliegen anzuhören, egal über welchen Teil des Spiels sie diskutieren wollen. Ich bin ansprechbar und immer bereit, kontaktiert zu werden, ob im Spiel oder auf Discord, um die Themen, Interessen oder Frustrationen der Leute zu diskutieren und sie in einer Form zusammenzufassen, in der ich sie am besten gegenüber CCP vertreten kann.

Eine der größten Herausforderungen und Fähigkeiten, die ich in meiner derzeitigen Rolle in Fraternity entwickeln musste, ist die Kommunikation mit Spielern, deren Muttersprache nicht Englisch ist, aber auch in Bezug auf die Beziehungen zwischen Allianzen und Koalitionen. Ich glaube, dass diese Fähigkeit etwas ist, das die Spieler im CSM gut gebrauchen können.

Obwohl ich Mitglied einer NullSec-Allianz bin, neige ich dazu, eine weitgehend unvoreingenommene Sichtweise einzunehmen, wenn es um Dinge geht, die geändert werden müssen, und versuche, mich auf die gesamte Gesundheit des Spiels zu konzentrieren.

Liste der Dinge, die ich persönlich für veränderungsbedürftig halte (ohne Anspruch auf Vollständigkeit):

  • Souveranity und Machtprojektion: Ein Jahr nach meiner ersten Kampagne glaube ich, dass dies immer noch eines der dringlichsten Probleme des Spiels ist: die Fähigkeit, sich in weniger als einem Dutzend Toren (oder Sprungbrücken/Jumpbridges) über die Karte zu bewegen. Das derzeitige ADM-System (und die damit verbundene Entosis-Mechanik) macht es größeren Gruppen viel zu leicht, weite Teile des Raums mit einem “schraubstock-artigen” Griff zu halten. Obwohl ich glaube, dass größere Gruppen immer einen gewissen Vorteil haben werden, denke ich, dass es Dinge gibt, die ihre Dominanz oder ihre Fähigkeit, entfernen oder ungenutzte Gebiete zu halten, verringern könnten. Zum Beispiel die Abschaffung von ACLs auf Upwell-Navigationsstrukturen, Fatigue usw. oder ein Malus für ADMs, je weiter ein System vom Hauptsystem einer Allianz entfernt ist usw.

  • Dinge, um die man sich streiten kann: Gegenwärtig gibt es wenig oder gar keinen Grund, Raum einzunehmen oder andere zu überfallen. Auf der Seite des Raidings ist dies etwas, das durch den passiven Mondabbau gelöst wurde, es gab einen Grund, einen hochwertigen Mond zu raiden und einzunehmen oder ihn zu verteidigen, wenn man den Souverän kontrollierte. Die Änderungen an den Zitadellen waren insofern hilfreich, als sie einige Strukturen verwundbarer gemacht haben, aber es muss noch mehr getan werden.

  • Der Weltraum ist zu statisch: Vor allem NullSec, aber bis zu einem gewissen Grad auch Wurmlöcher sind weitgehend alle gleich. Allianzen sollten in der Lage sein, Dinge zu tun, um den Raum an ihre Bedürfnisse anzupassen (auf Kosten von anderen Dingen). Wenn man zum Beispiel ein System in einen Industriepark umwandelt, erhält man vielleicht mehr Erzspawns, allerdings auf Kosten von deutlich weniger Piratenaktivitäten. Dies würde Gruppen die Möglichkeit geben, den Raum auf ihre Bedürfnisse zuzuschneiden und möglicherweise neue Spielmöglichkeiten zu schaffen, aber alle Dinge sollten ein Kompromiss sein und eine solche “Anpassung” sollte auf Kosten anderer Dinge gehen, im obigen Beispiel ein stärkerer Industrieindex, aber ein schwächeres Militär.

  • PVE: Während es in den letzten Jahren viele neue Inhalte gab, sind die älteren PVE-Inhalte zu systematisch; es ist immer das Gleiche, ohne die Probleme zu ignorieren, die durch Dinge wie das Skripting entstehen, es muss dynamischer sein. Neue Spieler kommen ins Spiel, um die toll überarbeitete NPE zu erleben, stürzen sich dann vielleicht in ein paar Story Missionen, aber von da an wird es zu einer relativen Wiederholungsübung, die den Prozess einleitet, dass das Spiel gleich und langweilig wird.

  • Man liebt oder hasst es … ESI (genauer gesagt der Zugang zu Daten) hat Eve zu dem Spiel gemacht, das es heute ist. Es hat ein ganzes Ökosystem von Werkzeugen ermöglicht, um den Spielern zu helfen, seien es neue Spieler, die zum ersten Mal versuchen, ihren Weg durch den J-Raum zu finden, oder Veteranen, die Industrie-Imperien betreiben. Wenn neue Funktionen hinzugefügt werden (z.B. LP Tax Wallets), sollten die Informationen dem ESI hinzugefügt werden, anstatt es nachträglich in Erwägung zu ziehen.

  • Lebensqualität: Es gibt eine ganze Reihe kleinerer Dinge, die die Lebensqualität des Spiels verbessern würden, z. B. die Art und Weise, wie das PI-System funktioniert (z. B. Hinzufügen von PI-Vorlagen, anstatt alles manuell zu positionieren), einige Werkzeuge wie die ESI-Überprüfung im Spiel (warum gibt mir eine externe API Zugang zu mehr Informationen als ein Spieler im Spiel geben kann?) Es gibt noch viele weitere Dinge, die mir zu diesem Punkt noch einfallen würden.

Danke, dass ihr euch die Zeit genommen habt, meinen Forenbeitrag zu lesen und wenn ihr Fragen habt, werde ich sie hier beantworten oder mich alternativ auf Discord (muffinman628) oder per E-Mail kontaktieren.

Luke is a really great dude and has been such an invaluable resource during this last CSM term. I am far from an expert on 2023 nullsec mechanics and Luke has been available and willing to answer any question or provide any amount of context whenever it was needed. We were profoundly fortunate to have him this year and someone with his experience and temperament will be every bit as valuable on CSM18.

Hopefully Frat comes through and makes this happen, because I have a hard time imagining the CSM without Luke on it. A real and true homie for myself and our playerbase, no question.

1 Like

@Luke_Anninan would you back any idea mentioned below as CSM member?

  1. Insane idea - pay with PLEX in NES for extra dev time
  2. Quafe+ is from "biomass" (...or corpse reprocessing)
  3. Little things / Small QoL suggestions - Better Visibility Of Other Players’ PI Networks
  4. Little things / Small QoL suggestions - 13 requests for Stack Split enhancment since Jun’18
  5. Little things / Small QoL suggestions - PI KB-shortcuts for toggling between groups of structures

1… What Is CCP doing right?

  1. What is CCP doing wrong?

  2. What do you wish existed in-game that doesn’t?

  3. What exists in-game that you wish didn’t?

  4. What exists in-game that you think ought to continue to exist?

  5. What doesn’t exist in-game that you hope never comes into existence?

  6. How would you improve PI?

  7. How would you improve the entire corporation UI?

1 Like

I like you… very much.

Will you oppose RMT and Gambling operations being run off TOR and other means?

Hi Yendor

My stance on RMT has always been the RMT specifically negatively affects the economy of the game. Gambling operations, effectively are another form of RMT (subject to how it is being run) as such has no place in Eve Online

Why has FRT been neg walleted so many times? When was the last time your alliance leader Noraus logged onto his character named Noraus?

Do you have any high level endorsements? Who is backing your campaign?

Also, as someone returning to the game, how will you encourage CCP to attract more new players. I remember the surge of subs after the ‘This is EVE’ video back in 2016, but I’ve not seen another promo like it for half a decade. I know we all want this game to live on, so how do we get CCP to market their amazing game more effectively?

CMS 18
You are all welcome to advertise
introduce yourself on one of the largest German Discord servers
And to advertise 1300+ are waiting for you Respect Honor Passion

The candidates are invited LIVE in the stream

And with LIVE translation English to German !!
introduce yourself in an interview and ask questions
to be answered by German speaking players
Yours sincerely :wink:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.